Hoog op de berg daar staat een hutje

14 september 2012 - Kelowna, Canada

En raad eens wie er in dat hutje zitten? Ja hoor,  het enige door Anton uitgekozen huisje heeft niet alleen geen dekens, stroom, binnen-toilet, licht en warm water. Nee, de weg er naar toe zijn ze ook vergeten. We zitten zo'n 24 kilometer nadat volgens de tomtom de weg ophield, waardoor we een berg op moesten  rijden over een onverharde route met overstekende koeien, geiten en lama's, om uiteindelijk aan te komen in Beaver  Lake Resort.  Een plek om tot rust te komen en waar je je baarmoeder kan laten masseren. Voor de liefhebbers hebben we de "How to do it your self" guide, ook leuk voor op feesten en partijen of onder het genot van een lekker wijntje.

Na kennis gemaakt te hebben met onze buren, 2 lama's een aantal kippen en een paar geiten, en ons huisje te hebben geinspecteerd (dat zijn naam 'duck' eer aan doet omdat het volledig is gedecoreerd met alle mogelijke eenden, van beeldjes tot gordijnen en van de schilderijen tot de snijplank) kwamen we er achter dat we nog eten moesten halen. Omdat dit zou betekenen dat iemand de berg op en af moest, wat minimaal 2 uur zou duren hebben we maar besloten een brood te kopen in de parkwinkel en wat eieren uit het kippenhok achterover te drukken.  De rest van de avond hebben we spelletjes gespeeld, uitgevogeld hoe de kachel aanmoest en vervolgens hoe die weer uit moest aangezien het veel te warm werd, daarna getracht enkele dekens te fabriceren om te gaan slapen.

Vandaag wonderbaarlijk genoeg allemaal lang blijven liggen, wel tot een uur of 10(!) of was dat misschien omdat de temperatuur 's ochtends iets beter was om bij te slapen 's nachts zonder deken. Na heerlijk te hebben ontbeten in de ochtendzon en genoten te hebben van het uitzicht over het meer zijn we weer van de berg afgerold, auto aanzetten ff een duwtje geven en soms op de rem drukken, ging als een trein.

Beneden aangekomen doorgereden naar Kelowna, de stad van de Drank. Opeens hadden we allemaal door waarom dit huisje was uitgekozen. Met als eerste stop het wijnmuseum, je moet natuurlijk wel weten wat je drinkt, daarna de wiskey proeverij en om het af te leren naar de wijnproeverijen. Nadat we allen, behalve de bob, niet helemaal meer wisten wat links en rechts was zijn we terug gereden naar onze berghut om onze spullen klaar te zetten zodat we morgen richting de rockies kunnen. Er was alleen 1 probleem:
de nieuw aangekochte flessen wijn passen niet meer in de auto. Maar goed ik zeg altijd maar 'denken in oplossingen is beter dan in problemen', Cheers mate!

P.s. Nog een ding, heeft er iemand tijd om extra zomerkleren op te sturen, het is hier nog steeds 27 graden!?

1. Ron en Lies:
    15 september 2012
    Geweldig, wat een verhaal. We liggen dubbel hier en zien het helemaal gebeuren. Enne, hoe zit het nou met die beer, al wat gevonden? Daar hadden jullie ook een lekkere warme deken van kunnen maken.
  2. Ron:
    15 september 2012
    Pas wel op dat jullie niet per ongeluk op die beer stappen, bruine kleedjes liggen niet in het bos hoor.
  3. Anton enn regina:
    16 september 2012
    De beren verstoppen zich tot nu toe en we weten niet zo goed of we daar nu blij mee moeten zijn of niet, beren zijn nl best gevaarlijk! Maar we zijn nu in t berengebied bij uitstek dus vandaag of morgen zal t er toch wel van komen.
  4. Berry:
    16 september 2012
    gho wat moest ik lachen om Anton de houthakker het wordt wel steeds spannender zo moet je nog echt beren schieten ha ha want zoals ik het begrijp gaan jullie nu naar een echt beren gebied nou suc6 er allemaal mee een beren velletje voor mijn bed vindt ik wel wat dikke knuffel voor jullie allemaal Ber
  5. Dorinda en Marc:
    16 september 2012
    Wij gaan wel mee met Anton volgende keer, klinkt super avontuurlijk ! Zaten zelf op de ss rotterdam van het weekend, en hadden ( Na geen proeverijen maar barbezoek ) bijna de kapitein zover richting Canada te varen, helaas bleek de kapitein een vrijwilliger te zijn.....klinkt te gek guys, have fun !